Blog
Użytkowanie wieczyste, a biuro wirtualne
Wiele osób zainteresowanych jest przekształceniem użytkowania wieczystego swojego mieszkania w pełną własność oraz uzyskaniem maksymalnej bonifikaty 75% przez jednorazowe wniesienie opłaty przekształceniowej.
W tym celu należy wypełnić wniosek GN-17 znajdujący się na stronie Urzędu Miasta Poznań, w którym należy oświadczyć, że pod adresem, którego dotyczy wniosek nie jest prowadzona, zarejestrowana działalność gospodarcza.
Konsekwencją istnienia, niekoniecznie prowadzenia działalności w swoim mieszkaniu (np. taksówkarz, który w swoim mieszkaniu nie obsługuje klientów) jest narażenie się na brak bonifikaty lub wydłużenie procedury, gdyż urzędnicy mogą to interpretować jako ‘bezprawna pomoc publiczna’ dla przedsiębiorców, więcej na ten temat w artykułach:
www.prawo.pl – „Kto zarejestrował działalność w mieszkaniu, może słono zapłacić za jego uwłaszczenie”
www.wp.pl – „Prowadzisz firmę we własnym mieszkaniu? Może cię ominąć prezent od rządu”
www.e-prawnik.pl – „Przekształcenie własności gruntu w prawo własności a działalność gospodarcza”
Zabezpieczyć się przed potencjalnie negatywnymi skutkami można m.in. przenosząc działalność pod inny adres. Taką właśnie usługę – wynajmu adresu dla firmy oraz powierzchni biurowej – świadczymy najtaniej w Poznaniu – za jedynie 20zł/mc + VAT (płatne z góry za rok).
Po przeniesieniu firmy na nasz adres można złożyć wniosek GN-17 i zgodnie z prawdą oświadczyć w nim, że w naszym mieszkaniu nie prowadzimy, ani nie mamy zarejestrowanej działalności. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej przenoszonej z własnego mieszkania urząd skarbowy pozostaje bez zmian, gdyż nie zmienia się nam adres zamieszkania. Samą zmianę adresu można przeprowadzić przez internet na stronie CEIDG, zawarcie umowy z biuro31.pl również odbywa się w 100% przez internet.
Najnowsze artykuły
Jak budować trwałe relacje z klientami w erze cyfrowej transformacji? W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu sukces firmy zależy nie tylko od
Jak skutecznie znaleźć i zatrzymać idealnego klienta? Aż 7 na 10 firm traci potencjalne zyski przez błędne określenie grupy docelowej.
Customer Journey w praktyce: Historia dwóch dróg do wirtualnego biura w Poznaniu Co łączy młodą projektantkę wnętrz i doświadczonego
Jak zwiększyć lojalność klientów wobec marki? Lojalność klienta napędza rozwój, chroni przed trudnymi czasami i buduje rozpoznawalność
5 kluczowych elementów skutecznej analizy konkurencji Czy wiesz, że aż 61% firm przyznaje się do braku regularnej analizy konkurencji? To
Zwiększenie częstotliwości odbioru poczty dla Wrocławia Z radością informujemy, że w Biuro31 Wrocław odbieramy teraz pocztę trzy razy w